کتابسرای مرسل در کاشان افتتاح شد

همزمان با ایام دهه کرامت،کتابسرای مرسل با حضور تنی چند از مسئولان کاشان طی مراسمی در این شهرستان افتتاح شد .

در مراسم افتتاحیه این کتابسرا حسینعلی پورمدنی مدیر انتشارات مرسل، با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان ، افزایش آگاهی و سرانه مطالعه شهروندان را از جمله اهداف ایجاد این کتابسرا در کاشان دانست و اظهار داشت : با توجه به نیازسنجیهای صورت گرفته و کمبود مراکز اختصاصی توزیع و فروش کتابهای علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و دانشگاهی ،کتابسرای مرسل ایجاد شد .

به گفته وی؛ ایجاد این مراکز با مشکلات خاصی همراه است اما امیدواریم با همکاری و همراهی مردم فرهنگ دوست و ناشران و مؤلفان و نیز مسئولین کاشان فعالیت های کتابسرای مرسل استمرار و گسترش یابد و علاوه بر توسعه و فرهنگ مطالعه، شاهد رونق چاپ و نشر و همچنین سرانه مطالعه کتاب شهرستان باشیم.

مدیر انتشارات مرسل  بیان داشت : امیدواریم امسال که به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي نامگذاری شده است شاهد نگاه ویژه به این مقوله و همکاری بیشتر متولیان امر به ویژه مسئولان آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم .

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه تازههای کتاب و کاشانشناسی در كتابسراي مرسل کاشان خبر داد .

در ادامه  این مراسم دکتر مجید زجاجی ظرفیت کاشان را در مقوله فرهنگ بیشتر از وضعیت موجود دانست و عنوان کرد: وجود حوزههای علمیه و فضلا و علمای متعدد در این شهرستان بیانگر ولایتپذیری و استمرار مردم این منطقه در مسیر اسلام است .

دكتر زجاجی افزود : شهری که داشتهها و قدمت فرهنگی تاریخی آن زبانزد است باید از کتابخانه و انتشارات متعددی برخوردار باشد و کاشان به دلیل دارالمؤمنین بودن و با نزدیک بودن به حوزه علمیه قم میتواند در زمینه نشر کتب به عنوان یک مرکز علمی در کشور مطرح شود .

در ادامه مراسم استاد سیدعلی اصغر صائم به مناسبت میلاد امام رضا(ع)  به شعر خواني پرداختند و در پايان برنامه استاد محمود شريفي (کمیل) درمدح  ثامن الحجج علي بن موسي الرضا (ع) مدیحه سرایی نمودند.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *