پاییزه کتاب و بازتاب نظرات حسینعلی پورمدنی در روزنامه ایران

پاییزه کتاب در روزهای پایانی خود

چیزی نمانده که هفتمین طرح حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابفروشان و خوانندگان کتاب هم کم کم به ایستگاه پایانی‌اش برسد، طرحی که از حدود دو سال قبل با عنوان‌هایی نظیر «عیدانه»، «پاییزه» و «تابستانه» کتاب در حال برگزاری ست و حالا با وجود کسب تجربه‌های متعدد بعد از پشت سر گذاشتن چند دوره، هنوز نقدهایی از سوی کتابفروشان متوجه آن است.
……….
حسینعلی پورمدنی، مدیر کتابفروشی«مرسل» کاشان که از موافقان برگزاری این طرح است تأکید دارد با طرح‌هایی مانند پاییزه کتاب می‌توان یارانه را به شکل عادلانه تری به دست مردم رساند، از این طریق هم مردم و هم کتابفروشان منفعت خواهند برد چراکه در بلند مدت منجر به افزایش تقاضای کتاب می‌شود. البته این کتابفروش کاشانی هم نحوه اطلاع‌رسانی به مردم و کتابفروشان را یکی از ضعف‌های همچنان برقرار در این طرح حمایتی می‌داند.  محمدلطفی مدیر کتابفروشی«دانش» شهرستان دره شهر از استان ایلام هم به نحوه اطلاع‌رسانی مسئولان این طرح گلایه دارد و معتقد است اگر ضعف‌های فعلی برطرف شود او حتماً در دوره بعدی شرکت خواهد کرد.حسن شهبازی‌فر مدیر کتابفروشی«پارکر» از بوشهر دلیل عضو نشدنش را اجبار در برخورداری کتابفروشی‌ها از سیستم رایانه‌ای و همچنین اتصال آنها به فضای مجازی می‌داند، شرطی که از سوی خانه کتاب برای عضویت در این طرح مطرح شده و هنوز برخی کتابفروشان از آن برخوردار نیستند. شهبازی فر با طرح حمایتی مذکور موافق است و آن را در بهبود شرایط فعلی کتابفروشی‌ها مؤثر می‌داند.

مکث
حسینعلی پورمدنی از موافقان برگزاری این طرح تأکید دارد با طرح‌ پاییزه کتاب می‌توان یارانه را به شکل عادلانه تری به دست مردم رساند، از این طریق هم مردم و هم کتابفروشان منفعت خواهند برد چراکه در بلند مدت منجر به افزایش تقاضای کتاب می‌شود. او هم نحوه اطلاع‌رسانی به مردم و کتابفروشان را یکی از ضعف‌های همچنان برقرار در این طرح حمایتی می‌داند.

                           *************                                 

متن کامل خبر در:

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/item/242412
http://www.iran-newspaper.com/newspaper/page/6662/22/242412/0

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *