معرفی کتاب الهه صبر معرفی شخصیت جایگاه حضرت زینب (س)

الهه ی صبر
نگاهي به شخصيت و جايگاه حضرت زينب
به قلم: سيدحسين محمدعليزاده
عباس مهندس / حجت‌الاسلام سيدحسين محمدعليزاده كتاب الهه صبر را با تأملي بر شخصيت حضرت زينب اين شيرزن عرصه مقاومت، صبر، پايداري و ايثار و اخلاق به رشته تحرير آورده است.

اصولاً سيره و زندگاني حضرت زينب را مي‌توان به عنوان الگويي كامل و جامع نه تنها براي زنان جامعه، ‌بلكه براي مردان در همه اعصار دانست.
حضرت زينب بانويي است كه در تمامي عرصه‌ها به عنوان نمونه شناخته شده است.

محمدعليزاده در ابتداي كتاب الهه صبر آورده: «در طول تاريخ بزرگ زنان و بزرگ‌مرداني بوده‌اند كه در بسياري از صحنه‌ها حضوري جدي و فعال داشته‌اند و هر يك نقش بسزايي در روند پيشرفت جوامع و انسان‌ها ايفا نموده‌اند. در اين ميان شخصيت‌هاي ارزنده‌اي كه در تمام عرصه‌ها الگوي يك انسان كامل باشند،‌انگشت‌شمارند. حضرت زينب كه در خاندان رسالت و امامت تربيت يافته به عنوان الگوي نمونه در تاريخ بشريت مطرح است و تنها به جامعه‌ي زنان اختصاص ندارد. آگاهي و شناخت از تمام ابعاد زندگاني ايشان بسياري از ابهامات پيش روي بشريت را برطرف مي‌سازد كه شامل ابعاد معنوي، سياسي، اجتماعي و علمي است.»

كتاب الهه صبر در هشت فصل به زندگي دين بانوي گرامي اسلام پرداخته است: فصل يكم كه از ولادت تا ازدواج حضرت را در بر دارد به واقعه جانگداز رحلت حضرت زهرا به صورت مستند پرداخته شده است. پس از آن از ازدواج تا ورود به كربلا فصل ديگري از كتاب را رقم زده است. پس از آن بخشي در بردارنده عوامل مؤثر بر شخصيت حضرت زينب مي‌باشد. در اين بخش اين بانو را تربيت‌يافته كلاس صبر و شهامت از محضر حضرت امام حسن مجتبي و امام حسين معرفي كرده است.

چاپ اول اين كتاب يك هزار نسخه به سال 1393 منتشر شده است.

انتشارات مرسل ناشر برگزيده دو دوره نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران و و ناشر شايسته تقدير سال 1392؛ اين كتاب جامع و كامل از زندگاني آن حضرت را تقديم علاقمندان نموده است.
عباس مهندس

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *