مصاحبه ای با مدیر مسئول انتشارات مرسل در حاشیه افتتاحیه کتابسرای مرسل

انتشارات مرسل از چه سالی فعالیت خود را شروع کرده است ؟

انتشارات مرسل از سال 1369 با چاپ کتاب هایی از مرحوم آیت ا… العظمی مدنی کاشانی ( ره ) فعالیت خود را شروع و حدود 23 سال است که مشغول به فعالیت می باشد که در دوره های فعالیت خود فراز و نشیب هایی داشته و از سال 1380 به صورت جدی تری مشغول به فعالیت بوده و هر سال نسبت به سال های قبل فعالیت گسترده تری انجام داده است .

تاکنون چند عنوان کتاب توسط انتشارات منتشر گردیده است ؟

این انتشارات تا به حال بیش از 500 عنوان کتاب چاپ نموده که بسیاری از آنها چندین بار و حتی ده تا پانزده بار تجدید چاپ شده است . انتشارات مرسل به جهت اینکه در شهرستان فعالیت می نماید و باید به بیشتر مؤلفین که در زمینه های مختلف تألیف دارند خدمات رسانی داشته باشد در حوزه های گوناگون، کتاب منتشر نموده است؛ ادبیات ، تاریخ و جغرافیا ، روانشناسی ، دین ، زبان ، علوم کاربردی و کودک و نوجوان از جمله موضوعاتی است که این انتشارات بیشتر به آن پرداخته است .

طی سالیان گذشته آیا مسئولین شهر بویژه اداره ارشاد و فرمانداری توجه یا کمک هایی نیز به شما داشته اند ؟

انتشارات مرسل به جهت نفس کار خود بیشتر با مراکز اداری خارج از شهرستان کاشان در ارتباط است و برای انجام امور خود بیشتر با وزارت ارشاد و اداره کل استان اصفهان و نیز استان قم در ارتباط می باشد و در بعضی از موارد مانند برپايي نمایشگاه های کتاب و …  با اداره ارشاد کاشان همکاری دارد . انتشارات مرسل با فرمانداری و ادارات دیگر شهرستان ارتباط کمتری دارد و اما در مورد توجه و یا کمک مسئولان کاشان و حتی استان به مرسل … این زمان بگذار تا وقت دگر.

انتشارات مرسل آیا به غیر از چاپ کتاب فعالیت دیگری نیز دارد ؟

این انتشارات علاوه بر چاپ و نشر کتاب تا به حال دارای مرکز پخش بوده است که با ناشران و کتاب فروشان و نیز برپایی نمایشگاه ها در ادارات ، مدارس و پایگاه های بسیج همکاری مداومی داشته است .

این انتشارات به تازگی بر اساس سیاست های توسعه ی کاری خود به برپایی فروشگاه  دائمی کتاب با عنوان کتابسرای مرسل که در خیابان شهید رجایی ، جنب اداره ی پست واقع است نموده که در این مرکز علاوه بر کتب انتشارات مرسل ،کتب ناشران دیگر ، کتاب های کمک آموزشی ، کتب درسی دانشگاهی ، عرضه ی نوشت افزار و محصولات فرهنگی اقدام نموده است . احساس نیاز به برپایی چنین فروشگاهی مدت هاست که به نظر می رسید که الحمدا… با شروع سال تحصیلی این کار عملی گردید و تا به حال مورد استقبال بسیاری از شهروندان قرار گرفته است .در کتابسرای مرسل قصد داریم تا تازه های کتاب مولفین کاشــانی در معــرض دید اهالی فــرهنگ و قلم قرار گیرد .

 در قسمت دیگـــر غرفه ی کاشان شناسی نیز برپا خواهد گردید و این فرصتي  برای ارتباط بیشتر شهروندان با مولفین کاشانی مخصوصا مولفینی  است که با انتشارات مرسل همکاری دارند .

از فعالیت های دیگر این انتشارات فروش اینترنتی كتاب می باشد که در پایگاه اینترنتی انتشارات به نشانیwww.morsalpub.com انجام می پذیرد. همچنین کتاب های پر فروش و کتب دیگر ناشران که پخش آن به این انتشارات واگذار شده در بخشی به نام شاپرک در سایت انتشارات قابل دسترسی می باشد .

انتشارات مرسل تاکنون چند دوره ناشر برگزیده گردیده است ؟

این انتشارات در دو مرحله ناشر برگزیده نمایشگاه بین المللی کتاب در سال های 1384 و 1389 گردیده و در سال 1392 نیز به عنوان ناشر تقدیری از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي معرفی گردیده است که این نشان از گستردگی فعالیت های این ناشر می باشد .

ناشری با چنین افتخاراتی حتی کمتر در مراکز استان دیده می شود که این نتیجه ی فعالیت های مستمر و همکاری خوب مؤلفین و دیگر همکاران این مجموعه می باشد .

انتشارات مرسل تا چه حدی با ناشران و کتاب فروشان شهرستان های دیگر ارتباط دارد ؟

انتشارات مرسل سال هاست که علاوه بر همکاری با مراکز فرهنگی شهرستان با مراکز فرهنگی خارج از شهرستان نیز ارتباط دارد و بیشتر فعالیت های این انتشارات در بیرون از شهرستــان بوده و شامل ارتباط با ناشران و کتاب فروشان و مراکز فرهنگی و مراکز پخش می باشد .

 این انتشارات هر ساله علاوه بر شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در نمایشگاه های استانی که به صورت مداوم در شهرستان های مختلف از سوی وزارت ارشاد برگزار می گردد شرکت می نماید، همچنین در برپایی نمایشگاه هایی مثل 50000 نمایشگاه در 50000 مدرسه که از سوی وزارت آموزش و پرورش برپا می شود و همچنین در نمایشگاه یاد یار مهربان و نیز نمایشگاه های تخصصی کودک و نوجوان و دانشگاهی که هر ساله در تهران برگزار می گردد شرکت می نماید . این انتشارات علاوه بر موارد ذکر شده با حدود 100 ناشر، کتاب فروش و مرکز پخش همکاری نزدیک داشته که کتب این انتشارات را در سراسر کشور عرضه می نمایند .

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *