«بازارشناسی» با رویکردی علمی منتشر شد

شناخت استراتژی‌های صعود و افول بازار و نظم منطقی آن از جمله موضوعاتی است که تقریبا تمامی مردم جامعه به آن می‌اندیشند، حمیدرضا یزدان‌پور در کتاب «بازارشناسی» به پرسش‌های این حوزه پاسخ می‌دهد.

حسینعلی پورمدنی، مدیر انتشارات مرسل کاشان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این خبر عنوان کرد: کتاب «بازارشناسی» از جمله تالیفاتی است که در سایه تجارب سال‌ها تدریس و پژوهش این محقق در دانشگاه‌های گوناگون کشور پدید آمده است، از این رو علاوه بر جامعیت، وجهه علمی نیز دارد.

وی افزود: همچنان که در بخشی از معرفی اثر آمده است؛ یکی از مهمترین ارکان بازاریابی نوین آگاهی از هرگونه استراتژی، برنامه، اقدام و اجرا در امور بازاریابی است. شناخت نظام بازار که شامل شناخت جایگاه خود و رقبا در بازار، انتظارات و دیدگاه‌های مشتریان و ذی‌نفعان وتغییر و تحولات در صنعت بازار و محیط‌هاست، زمانی امکانپذیر و مفید خواهد بود که مبتنی بر روش‌ها و ابزارهای نوین تحقیقات بازارشناسی باشد.

پورمدنی بیان کرد: این اثر در هفت فصل راه‌کارهای نیل به شناخت بازار را مشخص می‌کند. «تعاریف و مفاهیم کلی بازارشناسی و بازاریابی»، «مولفه‌های تشکیل‌دهنده بازار»، «روش‌های شناخت عوامل موثر بر بازار»، «الگوی 4c برای بازارشناسی»، «شناخت مشتری یا مخاطب»، «شناخت رقبا» و «شناخت محیط و عوامل محیطی و نقش فرهنگی ـ اجتماعی و سیاسی در بازار» عناوین فصول این کتاب‌اند.

انتشارات مرسل کاشان تا یک ماه آینده نخستین چاپ کتاب «بازارشناسی» را با شمارگان هزار نسخه در 160 صفحه با قطع رقعی روانه بازار نشر می‌کند.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *